خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل
نوشته شده توسط : noor

آیا خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل طبیعی است؟

کشیدن دندان یک درمان تهاجمی به حساب می‌آید. شما هر کدام از دندان‌ها را هم که از دهان خود خارج کنید، با خونریزی مواجه خواهید شد.متخصص لمینت دندان رشت  حتی کشیدن دندان‌های شیری نیز با خونریزی همراه است. اما اینکه آیا خونریزی پس از کشیدن دندان عقل طبیعی است یا خیر، باید یک سری نکات را در نظر بگیرید.
میزان و مدت خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل، ممکن است متفاوت باشد. خونریزی تا مدتی بعد از انجام این جراحی طبیعی است. اما اگر این خونریزی با شدت بیشتر و یا به مدت خیلی زیادی ادامه دار باشد، دیگر طبیعی نخواهد بود. به همین دلیل هم در چنین مواقعی باید به مطب مراجعه نمایید.

تا چند ساعت بعد از کشیدن دندان عقل خونریزی داریم؟

دقت داشته باشید که خونریزی دندان عقل به طور معمول برای افراد سالم 4 ساعت است. البته ممکن است این خونریزی در افراد مختلف متفاوت باشد. به همین دلیل هم اگر بیشتر از 4 ساعت و تا 24 ساعت طول کشید، نباید زیاد نگران این موضوع بود.
اما در افرادی که به برخی مشکلات قلبی عروقی و حتی خونی مبتلا هستند، شدت و مدت این خونریزی بیشتر خواهد بود. در این افراد به دلیل مشکلاتی که دارند، این عارضه طبیعی تلقی نمی‌شود و باید تحت نظر دندانپزشک یکسری اقدامات را انجام دهند.

روش‌های بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل

روش‌های زیادی برای بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل وجود دارند. ما در ادامه مهم‌ترین و بهترین روش‌های موثر را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد:

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. بالا نگه داشتن سر

    بالا نگه داشتن سر سبب می‌شود تا فشار خون به ناحیه دندان کشیده شده کمتر شود. این روش به دلیل بالاتر قرار گرفتن سر نسبت به قلب در کاهش خونریزی بعد از کشیدن هر دندانی بسیار موثر است.

  2. گاز استریل را روی بافت لثه خود نگه دارید.

    گاز استریلی که دندانپزشک روی ناحیه مورد نظر قرار داده است، باید تا مدت 3 تا 4 ساعت روی همان ناحیه باقی بماند. بهتر است فشار ملایمی روی این گاز اعمال کنید تا خونریزی را سریع‌تر بند بیاورد.

  3. استفاده از چای

    یکی دیگر از روش‌هایی که در خانه هم در دسترس بوده، استفاده از چای کیسه‌ای است. چای کیسه‌ای حاوی اسید تانیک است. اسید تانیک جزء ترکیباتی است که می‌تواند در کاهش خونریزی ناشی از کشیدن دندان، تاثیر زیادی داشته باشد. حتی در برخی از داروها نیز از این ترکیب استفاده شده است. بهتر است چای کیسه‌ای را به مدت 30 دقیقه روی محل مورد نظر فشار دهید.

  4. استفاده از مواد خوراکی سرد

    خوراکی‌های سرد و به خصوص یخ، تاثیر زیادی در کاهش خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل دارند. سرما یکی از عوامل موثر در انقباض مویرگ‌های ناحیه دندان کشیده شده به حساب می‌آید. به همین دلیل هم می‌تواند به کاهش خونریزی و تشکیل لخته کمک کند.





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: